JAJKA W DIECIE SPORTOWCA

Lubisz jeść jajka? Jeżeli nie, dowiedz się co tracisz.

Jedno duże jajko zawiera zaledwie około 78 kcal energii. Znajdziemy w nim także 6,3 gramów wysokiej jakości białka, witaminę A, D, B12, ryboflawinę, foliany i znaczące ilości minerałów.

Jednak to nie wszystko co ma nam do zaoferowania jajko, pod skorupką znajdziemy luteinę oraz zeaksantynę, związki które nie są syntetyzowane przez nasz organizm. Kartenoidy, bo o nich mowa, odgrywają istotną rolę w budowie struktur oka oraz w sprawnym funkcjonowaniu procesu widzenia.

Jedno jajko zawiera także około 250 mg cholesterolu, ale… zgodnie z wynikami badania opublikowanego w 2013 roku w British Medical Journal spożywanie jednego jajka dziennie nie zwiększa ryzyka wystąpienia choroby niedokrwiennej serca oraz incydentu mózgowo-naczyniowego. Zwiększone ryzyko zaobserwowana jedynie wśród osób chorych na cukrzycę. [1]

Wniosek?

Jajka to odżywcza bomba, która z całą pewnością powinna znaleźć się w jadłospisie sportowca. Nasza propozycja na „jajeczny posiłek” to pyszny omlet z owocami. Przepis podamy jutro!

A może Wy znacie przepis na smaczny posiłek, w którym można wykorzystać jajka?

Swoimi pomysłami możecie podzielić się w komentarzach.

udostępnij na:

Zostaw odpowiedź

udostępnij na: